
- 1 August 2014
- tags
De ce recomandăm înlocuirea anvelopelor uzate când profilul ajunge la 3 mm şi nu la limita legală de 1,6 mm.
ŞTIAŢI CĂ...
- 10% din accidentele petrecute în condiţii umede au loc din cauza anvelopelor uzate
- 6% din accidentele fatale sunt atribuite cedării subite a unei anvelope uzate
- la 80 km/h, în condiţii umede, diferenţa de frânare dintre o anvelopă cu profil de 3 mm şi una cu profilul minim admis de lege (1,6 mm) este de 8 metri
- cei 1,4 mm extra pot face diferenţa dintre un accident uşor şi unul cu urmări grave

Anvelopele trebuie să prezinte o înălţime a profilului de cel puţin 1,6 mm (recomandat 3 mm) pe toată circumferinţa şi pe o bandă centrală formată din trei sferturi din lăţimea anvelopei. Verificarea se face întotdeauna în cel puţin 3 locuri; dacă se obţin rezultate diferite (de exemplu 3, 5, 7 mm) se impune şi o verificare / reglare a geometriei roţilor.
Rularea cu o anvelopă uzată crește riscul de explozie, de acvaplanare și scade capacitatea de deplasare în condiții de iarnă. O înălțime mică a profilului în timpul iernii reduce drastic aderența și controlul vehiculului.
IMPORTANT! Conform legii, conducătorii autovehiculelor dotate cu anvelope a căror înălțime a profilului este mai mică decât limită legală (1,6 mm) riscă amenzi de până la 450 lei, precum şi reţinerea certificatului de înmatriculare.
IMPORTANŢA PRESIUNII CORECTE ÎN ANVELOPE

- 75% din accidentele cauzate de exploziile anvelopelor se datorează presiunii necorespunzătoare
- o presiune mai mică decât cea nominală duce la o creştere a consumului cu 3 - 4%
- o presiune mai mică cu 20% reduce durata de viaţă a anvelopei cu 30%, lucru care vă costă o anvelopă în plus de fiecare dată când înlocuiți un set complet
- în condiţii de carosabil ud, un pneu dezumflat va duce la apariţia fenomenului de acvaplanare la o viteză cu 40% mai redusă - riscaţi să pierdeţi controlul maşinii pe ploaie chiar şi la 50-60 km/h
- o presiune necorespunzătoare înseamnă şi o amprentă redusă la sol - adică distanţă de frânare mai lungă, uzură inegală, ţinută de drum afectată
Descărcări
Descarcă prezentarea în format pdf